SEO (søgemaskineoptimering) er ikke nogen raketvidenskab, og det gælder også, når du skal finde de søgeord du gerne vil findes på.
Det allerførste du skal finde ud af er hvilke søgeord, der er relevante for dig. Hvis du f.eks driver en virksomhed, der tilbyder bilpleje vil du selvfølgelig gerne findes på ordet "bilpleje". Men du skal gerne være mere kreativ end det. Hvis det er dit eneste ord, er du ude for en enorm konkurrence, og du skal hive et stort budget op af lommen. Hvis du derimod tænker lidt mere kreativt og finder ord, der er mindre konkurrencepræget er der en hurtigere vej til gratis trafik fra google. Det mest oplagte er at kombinere det primære søge ord med et biord. Det kunne f.eks være et bynavn.
Lad os antage at virksomheden holder til i Århus. Så vil et af de oplagte søgeords-kombinationer være "bilpleje århus".
Men eftersom mange gerne vil køre ind til Århus fra de små byer rundt omkring, kan du sagtens tage de byer med også. Hermed har vi udbygget listen til:
D.v.s. du nu har en liste på 8 søgeords-kombinationer. Du kan dog gøre meget mere end det. Tænk på hvilke services folk har brug for fra en virksomhed, der tilbyder pleje. Disse ord kan også indgå i en søgeords-kombination. Feks:
Det var 12 søgeords-kombinationer mere, så vi nu er oppe på 20 søgeord, hvilket er en fin start til at komme igang med SEO. Kombiner dine egne umiddelbare idéer med Google Keyword Planner. Her vil du kunne se hvor mange søgninger de enkelte søgeords-kombinationer har, og få idéer til andre kombinationer.
Næste skridt er at få lavet en underside på din hjemmeside, der matcher hvert søgeord. Det betyder altså, at du skal have lavet 20 nye undersider. Disse nye undersider skal gerne have følgende ting som minimum.
Du har nu gjort en hel del af det forarbejde, som en SEO-ekspert gerne vil have dig til at gøre. Pointen er, at hvis løbende google optimering skal virke, skal grundarbejdet være i orden. Dvs SEO-eksperten skal have noget godt indhold at arbejde med.
Hvis du ikke kan overskue hele processen med at få skrevet tekster selv, kan du selvfølgelig også betale dig for den del. Tekstforfatning behøver ikke være vanvittig dyr. F.eks kan du hos os få skrevet indholdet til en underside for 400 kr. + moms. Dvs overstående eksempel vil betyde følgende startudgift til relevante tekster.
20 tekster a´ 400 kr. stk = 8000 kr. + moms.
10 tekster a´ 400 kr. stk = 4000 kr. + moms.
50 tekster a´ 400 kr. stk = 20000 kr. + moms.
Du altid velkommen til at stille yderligere spørgsmål i en af kontaktformularerne her på siden eller via telefon 42422290