Tallene jeg vil vise er baseret på 1. oktober - 19 februar. Dvs 139 dage ialt. Lad os bare gå lige til stålet. Nedenstående graf viser antallet af henvendelser. Hvis i bevæger øjet til højre og kigger på kolonnen "Gennemførte mål" kan I se der ialt er foretaget 42 henvendelser. Disse 42 henvendelser er sket via udfyldelse af kontaktformularen på siden.
Disse 42 henvendelser er altså sket på 139 dage. Dvs ialt 2 om ugen. Jamen det lyder da ikke af vanvittig meget tænker du måske... ? Jo det er faktisk ganske pænt hvis vi tager kundens budget i betragtning. Som I kan se på nedenstående, som viser kundens budget til Google Ads, kan I se der ialt er brugt 4250 kr - Dette budget har givet 517 klik til hans hjemmeside fra google ads annoncer, til ialt 8,22kr pr. klik.
Når alle disse tal bliver holdt op mod hinanden er det interessante så, hvor meget Simon Vejle betaler for at få én kundehenvendele. Og da ovenstående budget drejer sig om google ads starter vi med det. Ud af de 42 kundehenvendelser er 30 af dem kommet fra google ads. Det vil altså sige at Simon Vejle har betalt:
4250 kr / 30 kundehenvendelser = 141 kr. pr kundehenvendelse. I denne periode har Dam Studio taget 1.000 kr+moms/mdr for at administrere Simon Vejles Google Ads konto. Dvs vi kan ligge ca. 4.500+moms kr. oveni for hele perioden + et startgebyr på 2.500+moms for opsætning af kontoen.
Det vil sige den samlede omkostning pr. kunde fra Google Ads har været:
(4250 + 4500 + 2500) / 30 kundehenvendelser = 375 kr. pr. kundehenvendelse.
Disse kundehenvendelser har generet ordre for Simon Vejle på beløb fra 5.000 - 25.000 pr. kundehenvendelse. Derfor kan vi hurtigt konkludere at online markedsføring fra google ads har været en rigtig god forretning for Murermester Simon Vejle.
Den anden kanal der er skaffet kunder fra er google organiske søgeresultater. Har har budgettet været 2.000+moms/mdr. Dvs på de 4,5 måned ialt 9.000+moms. Denne kanel har så generet de sidste 12 kundehenvendelser.
Det vil sige den samlede omkostning pr. kunde fra SEO har været:
9.000 / 12 kundehenvendelser = 750 kr. pr. kundehenvendelse.
Det har altså indtil videre været en knap så god forretning som Google Ads. Dog er der et kæmpe MEN her. SEO er nemlig noget der på sigt kommer til at være rigtig sjovt for kunden. Dette vil jeg uddybe senere...
I det følgende vil jeg forklare step for step hvordan jeg har gjort.
Først opbyggede vi undersider på simonvejle.dk som repræsenterede hver sin ydelse. F.eks undersiderne:
simonvejle.dk/renovering-af-badevaerelse
simonvejle.dk/microcement
simonvejle.dk/nyt-badevaerelse
simonvejle.dk/microcement-gulv
simonvejle.dk/renovering-af-badevaerelse
Se eksempel her:
mere kommer snart.... !!