Logo stil
Opbygningen af dit logo
Har du en reference på den stil du ønsker til logoet?
Skal dit logo have 3D effekt?
Vil du have gradient i dit logo (en farve der fader over i en anden farve)
Hvis du har søgt rundt omkring på google vil du sikkert se, at prisen på et logo design varierer en hel del. Vi har derfor lavet en prisberegner, der gør, at du kan se nogle forskellige faktorer der spiller ind. Disse faktorer varierer selvfølgelig en smule fra designer til designer, men ikke desto mindre har vi i vores prisberegner implementeret nedenstående faktorer i udregningen af prisen:
Hvis vi starter med tid er det umuligt at sige 100%, da hver kunde varierer, og det samme gør de enkelte logoer. Hos Damgraphics har vi derfor i vores prisberegner, samlet data for de sidste mange logoer vi har designet og udregnet et gennemsnits tidsforbrug udfra det. Dette gør at vi kan tilbyde en fast pris vi er trygge ved. For nogle kunder betyder det, at vi overstiger vores estimeret tidsforbrug - og for andre kunder betyder det, at vi bruger mindre tid. Men prisen er det samme.
Et af de mest brugte logo opstillinger er "symbol + firmanavn". Dvs et flot stykke grafik suppleret med navnet på din virksomhed i en matchende skrifttype. Her ligger arbejdet i at skabe en sammenhæng mellem symbolet og firmanavnet, så det kommer til at fremstå som ét logo - og ikke to forskellige ting, der er tilfældigt sat sammen. Men der findes også andre typer. F.eks:
Disse forskellige typer af logoer tager i gennemsnit ikke lige lang tid at lave. Derfor er det en faktor der spiller ind i vores prisberegner.
I forhold til kompleksiteten af logo designet, vil mange designere sige, at det også tager tid at skabe enkelthed og simplicitet - fordi det betyder at man skal køre en proces med at skære det hele ind til benet, og derfor fravælge det uvæsentlige. Det er ikke nemt at udtrykke en stor virksomhedsvision, i et simpelt stykke grafik. Og mange virskomheder må også, som processen skrider frem, erkende at det ikke nødvendigvis er alle virksomhedens visioner, der er lige væsentlige i et logo. Vi anbefaler 9 ud af 10 gange en simpel og enkel stil fremfor en kompleks.
Dog har vi, selvom enkelthed også tager tid, erfaret at det tager længere tid med en kompleks stil. Selve tegnearbejdet er krævende, og samtidig er kunder, der ønsker en kompleks stil ofte selv meget i tvivl om deres logo og virksomhed. Lad mig give et eksemplel:
En kunde driver en multiservice, der tilbyder alt indenfor håndværkbranchen. Derudover ejendomsservice, mandskabdudlejning, og erhvervsrengøring. Kunden vil gerne have det hele implementeret i logoet. Ikke i form af en samlende grafik, men i stedet et værktøj for hvert fag. Dette er krævende at tegne, og når det hele er tegnet op erkender kunden, at det faktisk var federe blot at bruge firmaets initialer som grafik.
Dette gør i mange tilfælde processen kringlet og ustruktureret. Derfor er det en faktor, der også spiller ind i vores prisberegner.
I forlængelse af kompleksitet har vi ekstra ting, der "pifter" et logo op. F.eks 3D effekter og gradienter. Nogle gange er dette blot en måde at få en dårligt logo koncept til at fremstå spiseligt. Andre gange giver det faktisk rigtig god mening. Dog er det noget, der påvirker arbejdet med logoet, og derfor er det endnu en faktor i vores beregning af pris.
Dette er helt OK, og vi kan også bedst lide selv at vurdere, hvor du skal positionere dig i din branche. Det betyder bare, at vores kunder ofte har brug for at se mere end ét forslag, da de også, når alt kommer til alt, har en holdning når der noget konkret på bordet. Derfor indsætter vi her tid til research af din branche, og bruger tid på at finde frem til din virksomheds stil. Derfor er dette også en faktor i vores pris beregner.
Thomas gjorde et fortrinligt stykke arbejde, lige fra hjælp med idé udvikling, til design af selve vores virksomhedspræsentation. Alle deadlines blev overholdt, og oftest blev milepælene nået hurtigere end aftalt. Slutproduktet blev af yderst høj kvalitet, hvilket sidenhen er blevet bekræftet af forskellige samarbejdspartnere.
Kundevenlig, lydhør, løsende og veludførende til at lave fotokonkurrencen http://aaretsfuglefoto.dk/ Brugerne af siden er glade og kan gøre det, vi har bestilt, de skal kunne. Det er vel den bedste ros. En god oplevelse. Uffe, DOF.
Thomas har været yderst samarbejdsvilling, overholdt alle aftaler og gjorde sit bedste for at hjælpe, også selvom jeg satte ham på hårdt arbejde ;-) Thomas får mine bedste anbefalinger.
Vi har haft arbejdet med Thomas i forbindelse med optimering af hjemmeside design, og endte ud med et meget tilfredsstillende resultat. Thomas var særdeles hurtig til at svare tilbage på vores spørgsmål og kommentarer til det løbende arbejde, hvilket vi har sat meget pris på! Det hjalp til en hurtig og effektiv behandling af vores opgave.
Yderst kompetent arbejde og kan kun anbefales herfra.
Det har været en fornøjelse at arbejde med thomas.. opgaven var forstået med det samme og jeg må sige at gennem de sidste 12 år hvor jeg har arbejdet sammen med større og mindre reklame bureauer så har thomas haft den bedste og hurtigste svar tid.. han holder 100% de deadlines han giver.
tusind tak for samarbejdet er sikker på vores veje krydses igen
Jeg kan klart anbefale Thomas. Opgaven blev løst professionelt og fulgt helt til dørs.
BINGO!!! Thomas får mine varmeste anbefalinger for et fantastisk udført arbejde med fremstilling af logo. Her får du en seriøs og professionel håndværker, der ikke gir op før kunden er tilfreds. TAK!"