En visuel identitet kan være relevant for både et helt nystartet brand eller for dig, som ønsker at rebrande eller forstærke dit eksisterende brand. Visuel identitet drejer sig om at skabe en identitet og genkendelighed hos dine potentielle kunder. Når vi arbejder med virksomhedens eller brandets visuelle identitet, er vi opmærksomme på at dine modtagere eller potentielle kunder får tillid til dit brand.
Virksomhedens eller brandets visuelle identitet bliver dannet ud fra de farver, ikoner eller andre værdier, du ønsker at tillægge deri. Det er her, det kan være en fordel at samarbejde med en professionel grafiker, der blandt andet er specialiseret i, hvad de forskellige farvevalg kan betyde og blive opfattet som. På denne måde opnår du den største effekt, når du markedsfører dit koncept, brand eller produkt gennem de forskellige medier og platforme.
Når vi handler i dag, gør vi det ofte med øjnene. Det gælder både, når vi køber fysiske produkter eller køber andre ydelser. Det vi ser, når vi handler gør, at vi enten vælger til eller fra. Det kan derfor på mange måder sammenlignes med madlavning - her er en del af madoplevelsen det vi ser på tallerkenen. Den visuelle identitet er den tallerken, du stiller på bordet foran dine potentielle kunder. Får du anrettet og præsenteret den på en appetitlig måde, er der også større chance for at dine kunder vil købe dit produkt. Endnu bedre vil være, at de får så god en oplevelse, at de handler ved dig igen.
Når du derfor får udviklet eller designet din visuelle identitet, er det vigtigt at være opmærksom på, hvad du ønsker at udstråle og give udtryk for. Det gælder på kerneværdier, og hvad man som kunde kan forvente. Med en visuel identitet har du mulighed for at fortælle en historie eller skabe en følelse hos modtageren, der gør at de vælger dit brand til.
Vi kan hjælpe dig med at forstærke dit budskab og kommunikation med en gennemtænkt og gennemarbejdet visuel identitet. Vi sikrer dig et klart og ensartet signal gennem hele din grafiske linje, hvor intet er overladt til fantasien.
En stærk visuel identitet giver en række fordele, når I markedsfører jer på gaden, nettet, i de fysiske butikker eller ved udgående aktiviteter.
Ved at kunne repræsentere en gennemarbejdet visuel identitet forstærker du din kommunikation og budskab, da den vil være ensartet hele vejen igennem. Dermed efterlader du også et professionelt indtryk. Det vil i sidste ende medvirke til, at du lettere vil kunne vinde dine potentielle kunders tillid.
Ved at være opmærksom på alle detaljerne, kan den målrettes og tilpasses efter det marked og målgruppe, du ønsker at henvende dig til. Det giver dermed også en større gennemslagskraft i din markedsføring
En visuel identitet er ikke alene om at skabe en succes for din virksomhed eller brand. Ved at have en visuel identitet der indrammer din vision og mission, kan det blive et af de mest værdifulde aktiver, du kan have i din virksomhed. Hvis du har mod på lidt sparring eller professionel hjælp, så du kan indtage en stærk markedsposition, stiller vi gerne op med vores ekspertise og erfaring. I tæt dialog og samarbejde hjælper vi dig med at forstærke dine budskaber, kommunikation og identitet for netop din branche og dit koncept.